Analyse is één van de belangrijkste onderdelen van online marketing. Het is daarom belangrijk dat je alles goed meet. Ik help graag bij het inrichten van Google/Universal Analytics. Het uitgangspunt is altijd: wat meten we en waarom?
Uiteraard ben ik Google/Universal Analytics gecertificeerd (Google Analytics Individual Qualification).
Voor veel websites zijn organisch (SEO) en Google AdWords/Ads (SEA) de belangrijkste kanalen. Ik help dan ook graag om deze optimaal te benutten. Als we aan de slag gaan met SEO, doe ik altijd eerst een technische analyse van de website, een content-analyse van de website, en een concurrentie-analyse. De resultaten zullen ervoor zorgen dat het duidelijk wordt waar verbeterpunten liggen. Als het gaat om SEA, richt ik me er altijd op de account zo efficiënt mogelijk in te richten. Vaak is er verbetering mogelijk als er grondig naar de details wordt gekeken. En staan eigenlijk wel alle relevante keywords in de account?
Uiteraard ben ik in het bezit van een Google Ads certificaat.
Zoals mijn bedrijfsnaam al doet vermoeden, hou ik mij niet alleen bezig met de meer technische kant van online marketing. Ik help ook graag met creëren van goede content. Wat goede content is? Dat is de juiste informatie bieden, aan de juiste doelgroep op het juiste moment. Uiteraard geschreven volgens de SEO-richtlijnen van Google.
Als je zelf geen online marketeer bent, is het soms lastig om het overzicht te behouden. Presteert elk kanaal zoals het zou moeten? Om dit probleem op te lossen richt ik graag een dashboard in. Zo wordt het in één oogopslag duidelijk hoe de verschillende online kanalen presteren. Mocht er iets anders lopen dan gepland, wordt dat meteen duidelijk en kan er actie op worden ondernomen.